چگونگی افزایش طول عمر مبلمان

در این پست ما به عنوان یک تولید کننده مبلمان سعی میکنیم پیشنهاداتی را جهت افزایش طول عمر مبلمان به شما ارائه دهیم.

اگر شما هم به تازگی اقدام به خرید مبلمان برای منزل خود کردید. و یا اگر بالاخره بعد از یک دوره از شر مبل قدیمی خود که واقعا از یکنواختی، سرو صدا یا بهتر بگم همان قژ قژ، ظاهر قدیمی و دِمدِه و ده ها عیب دیگر که بعد از مدت زمانی هر کدام یکی یکی به سراغ مبل های زیبای شما آمدند خلاص شدید . و جای آن را به کاناپه زیبای تخت شو مدرن و یا هر نوع مبلمان دیگه عوض نمودید باید دنبال راهی باشید که دیگر اتفاقی مانند آن چه برای مبل های کهنه قبلی و یا مبلمان کهنه ای که در منزل دوستان و آشنایان می بینید نیفتد. و یا حداقل دیر تر دچار آن معایب شود. تا شما بتوانید زمان بیشتری از مبلمان خود استفاده ببرید.

پیشنهاد مطالعه: ۸ نکته اساسی قبل از خرید مبل تختخواب شو

در ابتدا امیدواریم زمان خرید قبل از اینکه به دنبال زیبایی محصولات موجود در بازار باشید و از پشت ویترین فروشگاه ها مبل های زیبا را انتخاب کرده باشید، حتما مبل را از لحاظ کیفیت هم بررسی کرده باشید. اما در هر صورت می بایست موارد ذیل را جهت کمک به سالم ماندن کاناپه یا مبل خود رعایت نمایید:

۱) مبلمان خود را روی سطح هموار و بدون پستی یا بلندی قرار دهید

ممکنه بخشی از مبل یا کاناپه روی سرامیک و یا موکت قرار گرفته باشد و بخش دیگر آن روی فرش قرار بگیرد، یا اینکه سطح زمین دارای پستی و بلندی باشد، این نکته بسیار مهمی است که خیلی از ما به هیچ وجه آن را رعایت نمی کنیم و به این دلیل که در لحظه اول از مبل هیچ سر و صدایی شنیده نمیشود با خودمان فکر می کنیم که قراره تا همیشه این مبل در همین حالت بماند و هیچ اتفاقی برای آن نیفتد. مورد مهمی که باید همه ما بدانیم این است که بطور کلی وزن مبلمان بعلاوه وزن شخصی که روی آن می نشیند باید بطور مساوی روی تمام پایه های مبلمان تقسیم شود. ما با این کار باعث می شویم که روی قسمتی از کلاف مبل فشار بیشتری وارد شود و پس از مدتی متوجه خم خوردن، شل شدن کلاف، شکستگی پایه و شل شدن پارچه مبل و همچنین شنیده شدن صداهایی از مبل شوید. حال اگه کلاف مبل شما از چوب ساخته شده باشد ممکن است اتفاق بدتری از جمله شل شدن میخ ها و منگنه های کلاف به مرور زمان بروز دهد.

دلیل مهمی که باعث شد گروه تولیدی زینو مبل از فلز جهت تولید مبلمان خود بهره ببرد نیز همین مورد است.

اگر امکان آن را ندارید که مبلمان را روی یک سطح هموار قرار دهید، بهتر است از کفشک هایی که در بازار به فروش میرسد استفاده کنید. و یا یک قطعه چوب، کاشی و یا هر وسیله سخت دیگر در زیر پایه قرار دهید. استفاده از مقوا و یا چسم نرم جهت استفاده در زیر پایه ها توصیه نمی گردد. زیرا به مرور زمان آن مقوا کوبیده شده و هیچ کمکی به هدف شما نخواهد کرد.

۲) مبل را روی زمین نکشید !

هیچ وقت برای جابجایی مبلمان آن ها را روی زمین نکشید و یا هل ندهید. برای جابجایی مبلمان حتما از کمک سایر افراد خانواده بهره ببرید. و حداقل دو نفره آن را از روی زمین بلند کرده و در مکان مورد نظر قرار دهید.

لازم به ذکر است کشیدن و یا هل دادن مبلمان باعث تاب برداشتن پایه های آن شده و حتی ممکن است آن ها را بشکند. همچنین میخ های بین کلاف های چوبی مبلمان در اثر کشیدن و یا هل دادن روی زمین به راحتی شل می شوند و به مرور زمان با نشستن روی مبلمان صدای قژ قژ از آن شنیده می شود. البته که مبل های تولید شده توسط گروه تولیدی زینو دارای کلاف تمام فلزی می باشند و دچار مشکلات کلاف های چوبی نخواهند شد، اما به هر جهت رعایت این نکات باعث افزایش طول عمر محصولات خواهد شد.

۳) روی مبلمان نایستید !

بهتر است برای دسترسی به ارتفاع های بالای منزل از وسایلی که برای همین امر ساخته شده اند استفاده نمایید. ایستادن بر روی مبلمان به جهت آن که کل نیروی وزن در سطح کمتری وارد می شود باعث کوبیده شدن و کاهش عمر ابر مبلمان شما خواهد شد.

۴) خود را از ارتفاع روی مبل رها نکنید !

این موضوع برای خیلی از مردم عادی شده، به طوری که ترک کردن آن شاید بسیار سخت باشد. اما واقعا تاثیر گذار خواهد بود، سعی کنید طوری روی مبل بنشینید که انگار روی صندلی معمولی یا چوبی قرار است بنشینید. رها کردن خود بر روی مبل باعث تاب برداشتن و شکستن کلاف های چوبی، شل شدن پایه ها، شکستن فنر های زیر مبل و به مرور به سر و صدا افتادن تشک مبل خواهد شد .

۵) از خیس شدن پارچه مبل جلوگیری کنید !

از مبل بعنوان چوب رختی استفاده نکنید، خیلی از افراد لباس ها و حوله ی خیس خود را روی مبل به منظور خشک شدن می اندازند، یا زمانی که از حمام بیرون آمدند و در حالی که حوله به تن کردند روی مبل نشسته و استراحت می کنند، غافل از آن که باعث تر شدن قسمتی از ابر که زیر آن هاست می شوند و به دلیل اینکه ابر زیر آن ها فشرده شده است، به مرور قسمت هایی از مبل گود خواهند شد !

۶) قراردادن اجسام روی مبل بصورت طولانی مدت ممنوع !

همان طور که در موارد قبل گفته شد در صورت قرار گرفتن اجسام بیشتر از ۵ کیلوگرم بصورت طولانی مدت باعث کوبیده شدن ابر مبلمان شما شده و حالت زیبای خود را از دست خواهد داد. پس، دیگر باید دست به کار شوید و جای دیگری برای اشیای منزل خود پیدا کنید.

توجه کنید که مبلمان در حالت عادی توانایی تحمل وزن افراد را دارد. اما اگر قرار باشد یک شی بصورت ثابت چندین ماه روی مبل قرار گیرد مطمئنا باعث کوبیده شدن ابر خواهد شد.

۷) مبل را به دیوار نچسبانید !

متاسفانه نکته ای که خیلی از افراد رعایت نمی کنند همین مورد است. چسباندن مبلمان به دیوار های پشت باعث می شود نیروی وزن به صورت مساوی بین پایه ها و کلاف مبلمان تقسیم نشود و وزن بیشتری روی پایه های جلوی مبلمان قرار گیرد که در بلند مدت باعث شل شدن پایه ها، تاب برداشتن کلاف خواهد شد. پس برای افزایش طول عمر مبلمان میبایست آن ها را از دیوار کمی دور کنید.

۸) بصورت دوره ای مبل را جاروبرقی کنید !

نشستن گرد و غبار بر روی لوازم منزل امری طبیعی است، مبلمان منزل نیز از این امر مستثنا نیستند، بهترین روش گردگیری مبلمان استفاده از جاروبرقی است، به آرامی و به طوری که جاروبرقی به مبلمان آسیب نرساند آن را جارو کنید.

توجه کنید در صورت این که گرد و غبار از روی مبلمان برداشته نشود، در صورت خیس شدن و یا دم گرفتن داخل منزل به مرور باعث چسبیدن گرد و غبار به مبل و به دنبال آن تیره شدن پارچه آن خواهد شد. پس این نکته کوچک و مهمی است که با رعایت آن می توان در بلند مدت از زیبایی مبل خود لذت ببرید.

۹) برای از بین بردن لکه ها از پاک کننده های استاندارد استفاده کنید !

در صورت ایجاد لکه های چربی و مواد غذایی بر روی مبلمان، به هیچ عنوان از مایع ظرف شویی، پودر لباس شویی و یا مایع سفیدکننده استفاده نکنید و تنها از محلول هایی که برای همین منظور تولید شده اند استفاده کنید. دستور استفاده صحیح از محلول های تمیز کننده مبلمان بر روی آن ها نوشته شده است، اما نکته ای که باید رعایت کرد این است که تا حد ممکن از آب کم استفاده کنید به طوری که مبلمان تر نشود، همچنین حتما قبل از استفاده برای تمام مبلمان، محلول را روی قسمت کوچکی از مبل که از دید پنهان است امتحان کنید که در صورت ورود آسیب به پارچه قبل از استفاده متوجه شوید و اقدام به تعویض محلول نمایید.

حتما بعد از شستشو مبلمان با محلول های پاک کننده تا چند روز و تا زمان این که مبلمان بصورت کامل خشک نشده به هیچ وجه روی آن ننشینید و روی آن چیزی قرار ندهید و اجازه دهید پارچه و ابر زیر پارچه بصورت کامل خشک شوند.

۱۰) نشستن روی دسته مبل ممنوع !

نکته آخر که باید مد نظر قرار داد نشستن روی دسته های مبل است. دسته های مبلمان برای نشستن روی آن ها تعبیه نشده اند پس قابلیت تحمل وزن آن ها خیلی کمتر از تشک مبلمان است. در صورت نشستن روی مبلمان منتظر شل شدن، تاب برداشتن و حتی شکستن آن ها باشید. البته ذکر این نکته ضروری است که مبلمان تولیدی گروه زینو مبل قابلیت تحمل وزن افراد بر روی دسته های مبل را دارا می باشند و حتی برخی از محصولات تولیدی این مجموعه مثل کاناپه های سری آترین با استفاده از خواباندن دسته های کاناپه به تخت تبدیل می شوند.

موارد فوق نکاتی بود که جهت افزایش طول عمر مبلمان می بایست رعایت کرد، اما در حالت کلی مبلمان تولید شده توسط گروه زینو مبل با ضمانت کتبی ۲۴ ماهه به مشتریان محترم تحویل داده می شوند و همچنین در صورت استفاده مناسب عمر مبلمان تولید شده توسط این گروه بیش از ۱۰ سال خواهد بود.

در پایان از شما دعوت می شود محصولات تولیدی گروه زینو مبل را با کلیک در این قسمت مشاهده نمایید.  لازم به ذکر است با توجه به نوسانات بازار و همچنین حاشیه سود پایین محصولات تولیدی. برای اطلاع از قیمت محصولات با ما تماس حاصل نمایید.

یک پاسخ

  1. توضیحات تون بسیار مفید و کاربردی بود
    من از سایت تون درخواست خرید دادم
    و خداروشکر خیلی راضیم
    واقعا ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X